IP Phone سیسکو چیست و چگونه کار می کند؟


تلفن IP یا آی پی فون به هر سیستم تلفنی گفته می شود که از اتصال اینترنت برای ارسال و دریافت داده های صوتی استفاده می کند. برخلاف تلفن های معمولی که از خطوط ثابت برای انتقال سیگنال های آنالوگ استفاده می کنند، تلفن های IP از طریق روتر و مودم به اینترنت متصل می شوند.

در این مقاله، ما به شما اطلاعات کاملی از تلفن IP ارائه می دهیم.

تلفن IP چگونه کار می کند؟

سیستم های تلفن IP از پروتکل اینترنت (IP) یا سایر پروتکل های دیجیتال برای انتقال ارتباطات صوتی از طریق اینترنت استفاده می کنند.
اگر از سیستم IP PBX استفاده می کنید، داده ها به صورت دیجیتالی در یک شبکه محلی (LAN) منتقل می شوند و سپس به سیگنال های صوتی آنالوگ تبدیل می شوند و به PSTN ارسال می شوند.
با این حال، به دلیل هزینه های سخت افزاری و نصب بالا،IP PBX  دیگر راه حل پیشرو نیست.
همچنینVoIP  میزبانی شده به محبوب ترین راه حل تلفن IP تبدیل شده است که به کسب و کارها اجازه می دهد از ویژگی های پیشرفته PBX  بدون نصب سخت افزار در محل استفاده کنند.

 

VoIP چیست؟

VoIP  فناوری های استاندارد شده ای را توصیف می کند که ویژگی های مبتنی بر صدا مانند تماس و پست صوتی را از طریق شبکه های مبتنی بر IP ارائه می دهد.

تفاوت بین VoIP و IP تلفنی چیست؟

این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما تفاوت ظریفی بین آنها وجود دارد.
تلفن IP هر سیستمی را توصیف می کند که در بستر مخابراتی مبتنی بر اینترنت، از جمله فکس و سایر سیستم ها قرار می گیرد.

در ابتدا، اصطلاح VoIP (Voice over Internet Protocol) خاص تر بود. اما فقط به فناوری مورد استفاده برای برقراری و دریافت تماس های تلفنی از طریق اینترنت اشاره دارد.
با این حال، در سال های اخیر، حتی ارائه دهندگان VoIP و شرکت های مخابراتی شروع به استفاده از این اصطلاحات به جای یکدیگر کرده اند. تلفن IP و VoIP هر دو سیستم های تلفنی را پوشش می دهند که از LAN (شبکه محلی) برای اتصال به اینترنت از طریق مودم/روتر استفاده می کنند.

مزایای تلفن IP برای مشاغل

1. تا 60٪ ارزان تر از تلفن ثابت
2. ویژگی های بیشتر بدون سخت افزار اضافی به عنوان مثال:
     مسیریابی تماس پیشرفته
     متصدی خودکار
     صف های تماس
     ضبط تماس
     تلفن گویا
     پیام رسانی فوری
     کنفرانس ویدیویی
3. ادغام آسان با CRM و سایر ابزارهای تجاری

IP Phone های سیسکو

تلفن های آی پی سیسکو، ویدیو و صدا را برای همه ارائه می دهند. با Cisco IP Phone از ارتباطات برتر با ادغام دستگاه تلفن همراه لذت ببرید.

100 میلیون تلفن IP سیسکو در سراسر جهان

از سال 1998، تلفن‌های IP ما منبع ارتباطی قابل اعتماد برای سازمان‌ها در سطح جهانی بوده‌اند، و اکنون، ما مفتخریم که یک نقطه عطف بزرگ را اعلام کنیم - بیش از 100 میلیون تلفن IP فروخته‌ایم.
محیط کسب و کار امروزی طیف وسیعی از سبک های ارتباطی کارکنان و فضاهای کاری را در بر می گیرد. مجموعه تلفن های IP سیسکو شامل تلفن های IP کاربر پسند و با امکانات کامل است که نیازهای کل سازمان شما را برآورده می کند.

 

سیسکو IP Phone سری 7800

از VoIP مطمئن، با امکانات کامل و ایمن لذت ببرید. از IP Phone 7800 Series استفاده کنید چه پلتفرم شما در محل باشد، چه Cisco Webex Calling، یا از طرف شخص ثالث ارائه دهندگان Unified Communications as a Service (UCaaS) مورد تایید سیسکو. با این تلفن های IP مقرون به صرفه، کارایی و بهره وری تماس های تجاری خود را افزایش دهید و در عین حال هزینه های عملیاتی فناوری اطلاعات را کاهش دهید.

 

ویژگی ها و مزایا

از مدل‌های چند خطی برای دسک‌تاپ، نقطه پایانی برای اتاق‌های کنفرانس کوچک و نمایشگرهای مبتنی بر پیکسل با نور پس‌زمینه لذت ببرید. کلیدهای ثابت و ناوبری دو طرفه استفاده از آن را آسان می کند و ارتباطات تمام دوبلکس صدای شفافی را ارائه می دهد.


ساده و امن

سری 7800 از آخرین رمزگذاری برای کمک به ایمن سازی ارتباطات صوتی شما پشتیبانی می کند. مدیریت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار ساده‌تر است، زیرا همه مدل‌های این سری از سیستم‌عامل تلفن یکسانی استفاده می‌کنند. Cisco Expressway دسترسی از راه دور را از طریق ورود کد پین یکباره امکان پذیر می کند.


انرژی کارآمد

سری 7800 سازگار با محیط زیست است. با مصرف انرژی کم، پلاستیک های قابل بازیافت در طراحی سخت افزاری و معماری مدیریت انرژی Cisco EnergyWise در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.


ادغام UCaaS شخص ثالث

سری 7800 برای سازمان‌هایی که در خدمات UCaaS از شرکای شخص ثالث مورد تایید سیسکو به‌عنوان تلفن‌های چند پلتفرمی سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا در نظر دارند، پشتیبانی می‌کند.

برای ارسال نظر نیاز است وارد شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید

نظرات (0)